Ипократис Пападимитракос - Открийте вашето нормално хранене без диета |

Меню
  1. Начало
  2. /
  3. Полезно
  4. /
  5. Цветна диета – най-лесният начин да се храним здравословно

Полезно

Цветна диета – най-лесният начин да се храним здравословно

Цветната диета е най-лесният начин да сме сигурни, че даваме на организма си всички витамини и минерали, от които се нуждае.

А какво представлява цветната диета и как можем да се придържаме към нея?

Много лесно.

Нужно е единствено да включим в менюто си плодове и зеленчуци с различни цветове.

“Цветна диета” не е термин или името на някоя модерна „вълшебна“диета – това е моят начин да наричам хранителен режим богат на разнообразни плодове и зеленчуци с различни цветове.

 

Защо е важно да включим в менюто си разноцветни плодове и зеленчуци?

Цветовете на плодовете и зеленчуците могат да ви служат за ориентир, защото много често има връзка между цвета на конкретния плод или зеленчук и  витамините и минералите, които той съдържа.

Поради тази причина не е достатъчно само да консумираме ежедневно плодове и зеленчуци, а да се стремим да включваме в менюто си такива с разнообразни цветове.

 

Здраве в цветове – какви витамини и минерали крие всеки цвят

 

  • Червено – силни антиоксиданти и здраве за сърцето

Червените плодове и зеленчуци са богати на витамин C и витамин А (бета каротин). Техният цвят се дължи основно на наличието на ликопен – съставка, която е доказан мощен антиоксидант и има благоприятно въздействие върху сърдечно-съдовата система. Ликопенът е един от най-силните химични агенти, който  може да спре разрушенията на свободен кислороден атом в кръвта и тъканите.

Сред червените плодове и зеленчуци – доматът е шампион по съдържание на ликопен. До него се нареждат грейпфрутите и динята.

Червените плодове и зеленчуци са най-често богати и на магнезий и фибри.  

Не ограничавайте представителите на червения цвят само до домати и  - включете в менюто си червени чушки, цвекло, репички и др.  

 

  • Оранжево и жълто – добро зрение и здрав имунитет

Оранжевият цвят се дължи основно на бета-каротина в плодовете и зеленчуците като моркови, тиква, ананас, манго, чушки и др. Организмът  превръща бета-каротина във Витамин А – основно хранително вещество, което притежава антиоксидантна активност и предпазва клетките от увреждане. Високото съдържание на бета каротин в оранжевите натурални храни са им спечелили славата на пазители на зрението и имунната система.  

Консумирайки плодове и зеленчуци в оранжевата гама  зареждаме организма си още с витамин C, калий и фибри.

 

  • Зелено – здраве и дълъг живот

Зелените плодове и зеленчуци се смятат за най-богатите на витамини и минерали в растителния свят. Те дължат цвета си на натуралния растителен пигмент хлорофил. Хлорофилът е богат източник на  каротин, ензими и витамините А, D, Е, В-6 и К. Най-важният ефект от хлорофила е неговата способност за неутрализиране на токсините и неговата помощ при тяхното отстраняване от организма.  

Те са отлични източници на витамин К, калий, както и на омега 3 мастни киселини.

Зеленолистните зеленчуци като спанак и наситено зеленото броколи са натурален източник на фолиева киселина, която намалява риска от сърдечно-съдови заболявания и загуба на памет. Фолиевата киселина допринася и за производството на серотонин, който ни е нужен за добро настроение и справяне с депресивни състояния.

 

  • Синьо и лилаво – превенция и атиоксидантна сила

Освен че изглеждат страхотно, лилавите и сините плодове и зеленчуци са едни от най-здравословните храни, които можем да консумираме. Боровинки, сини сливи, патладжан, грозде, къпини, лилав лук – каквото и да изберем, няма да сбъркаме!

Сините и лилавите плодове и зеленчуци съдържат високи нива на антоцианини, мощни антиоксиданти, които предотвратяват множество болести. Антоцианините защитават клетките от окислително увреждане и служат като превенция на сърдечно-съдови заболявания и инсулт.

В лилавите зеленчуци като лилаво зеле и червените картофи се съдържа и витамин А и мощните антиоксиданти флавоноиди.

Тези плодове и зеленчуци са много важни за паметта и здравословното остаряване.

 

  • Бяло – силен имунитет

Въпреки липсата на цвят, здравословните ефекти на белите плодове и зеленчуци не са по-малко от тези на цветните им събратя. В тях се намират някои ценни хранителните вещества, като алицин, които липсват в пъстрите плодове и зеленчуци.

Алицинът допринася за  понижаване  нивото на „лошия“ холестерол, както и на високото кръвно налягане.

Белите плодове и зеленчуци водят класацията за натурални имуностимулатори Хранителните вещества в тях стимулират B и Т-клетките, основните регулатори на имунната защита.

Балансирайте цветната диета с множество бели плодове и зеленчуци като карфиол, пащърнак, лук, чесън и др.

 

Направете менюто си цветно! Импровизирайте с различни комбинации и вкусове. Колкото по-шарена е храната ви – толкова повече удоволствие и здраве.

 

Ако желаете да ви изготвя разнообразен хранителен режим,  разгледайте програмите и изберете вашата от тук >>


Искате ли съвети, идеи и рецепти за Вашето хранене, директно във Вашата поща?


Използваме "бисквитки", за да улесним ползваемостта на Сайта. Вижте нашата политика за бисквитки.
X