Ипократис Пападимитракос - Открийте вашето нормално хранене без диета |

Меню
  1. Начало
  2. /
  3. Полезно
  4. /
  5. 4 причини да сме вечно гладни и как да се справим

Полезно

4 причини да сме вечно гладни и как да се справим

Как да се справим с непреодолимото желание за храна, което саботира опитите ни да свалим килограми

Автор: Ипократис Пападимитракос 


Защо постоянно се чувствате гладни? И как може да спрете непреодолимото усещане, че трябва да хапнете нещо, което ви пречи да постигнете желаните килограми.

Пътувате към офиса си/да вземете децата/към фитнеса или просто гледате телевизия и в един момент – като гръм от ясно небе – ви връхлита онзи всепомитащ непреодолим ГЛАД. Вече не можете да мислите за нищо друго, освен за него. И си набавяте най-лесно достъпната храна. Каквато и да е тя. И започвате...

Не е ли изумително (и малко сряскащо) как усещането „Трябва да ям нещо сега!“ може да се появи дори когато сме решени да се храним правилно?

Неконтролируемите пристъпи на глад зависят от множество фактори. Сред тях са както чисто емоционалните причини,  така и физиологичните като колко често се храним, какъв вкус има храната ни и колко сме пили.

В тази статия сме събрали основните 4 причини пораждащи непреодолимия глад, както и начините да се справим с тях.


1. Консумирате правилните храни в грешно време


Когато се храните по различно време, много по-трудно улавяте правилните сигнали за глад, които тялото ви изпраща. То се обърква и не знае кога да очаква нужната му доза енергия под формата на храна.

Нередовното и неподредено хранене често е и причина за проблеми с метаболизма. Хората, които се хранят по едно и също време всеки ден, консумират по-малки количества и изгарят повече калории в сравнение с тези, които нямат модел на хранене, при равни други условия.

 

Решението: Планирайте храненията си


Опитайте да закусите до 1 час след ставане и след това да се храните на всеки 3-4 часа. По този начин много по-рядко ще изпитвате чувството за непреодолим глад. Може да ви се струва трудно и непостижимо, но са нужни единствено желание и добра организация. След първата седмица, подреденото и редовно хранене, ще ви се струва много по-лесно.

Спазването на хранителен режим ще ви помогне много по-бързо и лесно да превърнете редовното хранене в навик.                                                                                                                                                                                                  


 2. Закусвате, но не това, което трябва

 

Аз съм привърженик на закуската. Според моята методология, всяка закуска е по-добра от липсата на такава, но все пак храната, която избирате оказва голямо влияние върху чувството ви за ситост през целия ден.

Да вземем за пример обикновен кроасан, който често е удобен и търсен избор за закуска. Може да изглежда като добър вариант, когато ви се налага да хапнете в движение...Но голямото количество прости захари, на които е богат този кроасан, ще станат причина да се навъртате около хладилника доста преди времето за обяд.

 

Решението: Комбинирайте!


Закуската, която ще ви държи сити до обяд е тази, съставена от белтъчини и въглехидрати. Имате безбой варианти за комбинации. Може да е е нещо бързо и лесно като филийка хляб с резен сирене (точно тази комбинация често присъства в режимите, които изготвям); варено яйце и сухар с масло или нещо по-„сложно“ като омлет или овесени ядки с кисело мляко.

Комбинациите са много, но е важно да комбинирате протеини и сложни въглехидрати, за да имате стабилни нива на енергия чак до времето за обяд.

 

3. Менюто ви е „перфектно“, но безвкусно


Ако вареното пилешко филе и зеленчуците на пара са основен и редовен участник във вашите вечери, време е за промяна. Най-вероятно скоро еднообразието ще ви омръзне и ще посегнете към по-апетитни и не толкова полезни храни...

 

Решението: Включете подправките!


Креативността в кухнята ще ви помогне лесно да разнообразите ястията си. Доказано е, че обикновено всеки от нас консумира не повече от седем ястия седмично и тези седем ястия се повтарят всяка седмица...Една и съща храна всяка седмица. А можем да я разнообразим много лесно и да се чувстваме по-удовлетворени и доволни от храната си в дългосрочен план.

Експериментирайте с пресни подправки като босилек, риган и мента. Обогатявайте вкуса на храната, като включите кисело (лимон, балсамов оцет) и/или сладко (лъжичка мед или кафява захар). По-богатият вкус носи по-голяма наслада. Текстурата на ястията също не е за подценяване – целете се в едно ястие да присъстват кремообразни, хрупкави и дъвчащи елементи едновременно. Как? Добавяйте натрошени ядки към салатите и други ястия; овесени ядки към киселото мляко; крутони в супите...комбинациите са бекрайни.

Продуктите за разнообразяване на вкуса са важна част от кухненския арсенал. Препоръчвам ви винаги да ги имате в дома си, за да ви е лесно да направите и от най-семплото ястие шедьовър. Вижте още "Какво ще мога да ям докато съм на режим".

 

4. Хапвате само веднъж на ден, но като за последно

 

Случва ли ви се да се храните толкова оскъдно през деня, че когато дойде време за вечеря да сте освирепели от глад? Според моите наблюдения това е често срещана практика, но за съжаление има само негативни последствия. Неяденето през деня води до неконтролируемо преяждане на вечеря.

Когато пропускате хранения, е по-трудно да разсъждавате трезво и не мислите за качеството, а единствено за количеството на храната.

 

Решението: Не оставяйте сутрешното хапване за вечерта...

 

Опитайте да хапвате нещо сутрин, за да избегнете преяждането на вечеря. Най-добре е да се храните през 3-4 часа от момента на събуждане. Наложете си да намалите количеството на вечерята си, за да се събудите с настроение за закуска. Дори и да не усещате глад – не пропускайте хранене.

Отнасяйте се към вашето хранене така, както бихте се отнесли към храненето на детето си – нали не бихте му позволили да пропуска основните хранения за деня? 

 

Ако желаете да започнете режим на хранене, съставен специално за вас и да получите подкрепата, от която се нуждаете, можете да изберете вашата програма от тук >>

Искате ли съвети, идеи и рецепти за Вашето хранене, директно във Вашата поща?


Използваме "бисквитки", за да улесним ползваемостта на Сайта. Вижте нашата политика за бисквитки.
X