Ипократис Пападимитракос - Открийте вашето нормално хранене без диета |

Меню
  1. Начало
  2. /
  3. Полезно
  4. /
  5. Най-добрата храна за концентрация и бистър ум

Полезно

Най-добрата храна за концентрация и бистър ум

 

Щом сте отворили тази статия, значи най-вероятно често страдате от разсеяност и липса на концентрация...

Това на пръв поглед безобидно състояние, може да има множество негативни последици и е важно да му противодействаме своевременно.

Най-често, когато ни е трудно да се концентрираме, посягаме към чаша кафе, за да се освежим и да се фокусираме. Но не осъзнаваме, че храната също има "магически" сили, които могат да ни заредят с енергия или обратното - да допринесат за липсата на концентрация. Например консумирането на храни, богати на захар или мазнини, от които ни е тежко, не са най-добрият избор за бистър ум. От друга страна можем да подобрим концентрацията и мисленето си като избираме пълноценни храни, богати на витамини и минерали.

Има много храни, които могат да допринесат за добра концентрация и остър ум (боровинки, черен шоколад, бадеми,риба и др.), но тиквените семки изпъкват пред всички тях със способността си да ви помогнат да се концентрирате на мига! 

За съжаление точно тиквените семки остават в сянката на други ядки, като слънчогледовите семки, бадемите, шам фъстъка, лешниците и др., които избираме вместо към тях.

Следващият път, когато избирате ядки, имайте предвид следните супер сили на тиквените семки:

 

Как тиквените семки ни помагат да се концентрираме?

 

Тиквените семки са богати на разнообразни антиоксиданти, които предпазват тялото и мозъка и в същото време съдържат поддържащи когнитивните ни функции минерали.

Те са отличен източник на магнезий, желязо, цинк и мед.

  • Цинкът е от решаващо значение за нервната сигнализация и има положително действие върху паметта и изрядното функциониране на мозъка.
  • Магнезият и желязото подпомагат паметта и мозъчната функция като цяло. Магнезият е така нареченият "успокояващ минерал", който ни помага да отпуснем мускулите и ума си и да се справим със стреса. Полза, която е от съществено значение за способността ни да сме концентрирани. Магнезий, извлечен от тиквени семки, често се използва в лекарства и добавки за лечение на тревожност, депресия и безсъние, като в същото време подобрява кръвообращението в мозъка.Само половин чаша сурови тиквени семки осигурява почти 100 % от препоръчителната дневна доза магнезий.
  • Тиквените семки са и чудесен източник на растителни белтъчини, витамини от група B, фибри и полезни мазнини.
  • Благодарение на витамин В12 имаме нормално протичане на циркадния ритъм на съня и се радваме на пълноценна нощна почивка, което на свой ред гарантира жизнеността ни през деня. Ако усещате спад в когнитивните си способности – паметта ви е влошена, лесно губите концентрация, трудно ви е да проследите логически връзки и др. - няма да сгрешите, ако се опитате да подобрите приема си на витамина. Тиквените семки са добър източник, от който да си го набавяте.

Както стана ясно, полезните вещества в тиквените семки подхранват мозъка и стимулират функциите му. Препоръчват се при усилена умствена дейност, по време на обучение. Полезни са и за хората от третата възраст.

 

Как да включим тиквени семки в менюто си

Тиквените семки са толкова богати на калории, колкото и на полезни витамини и минерали...Поради тази причина е препоръчително да сме внимателни с количеството, което консумираме.

100 грама тиквени семки на ден са напълно достатъчно да си набавим полезните вещества от тях, без да навредим на линията си. 

Можем да ги консумираме самостоятелно или като добавка към най-различни ястия - салати, кисело мляко, супи и др.

Богатият им вкус и хрупкавостта им придават нов облик на всяко подходящо ястие и ни помагат да се насладим още повече на удоволствието от правилното хранене. И разбира се да сме фокусирани и с бистър ум!

 

Ядките и отслабването

 

Ядките определено не са на почит сред хората, които искат да свалят килограми...Дори да ги обичат, те се лишават от тях, защото са "висококалорична храна". Истината обаче е, че ядките имат място във всеки здравословен режим, дори и той да е за отслабване. Аз лично включвам ядки в режимите на клиентите ми, които са посочили, че ги обичат. И това определено не им попречва да постигнат целта си...

Фибрите и полезните мазнини в ядките ни засищат за дълго и и ни помагат да стабилизираме нивата на кръвната захар. Ядките дори могат да подпомогнат процеса на отслабване. Да, препоръчително е да не прекаляваме с количеството ядки, които консумираме, но не и да ги изключваме напълно от менюто си.

Препоръчително е да консумираме ядките сурови и без сол и да избягваме фъстъците и кашуто. Но тиквените семки определено имат място в менюто ни!

 

Ако желаете да ви изготвя индивидуален режим за отслабване с храните, които обичате, разгледайте програмите и изберете вашата от тук >>

 

 

Искате ли съвети, идеи и рецепти за Вашето хранене, директно във Вашата поща?


Използваме "бисквитки", за да улесним ползваемостта на Сайта. Вижте нашата политика за бисквитки.
X